За това как личните данни, публикувани в интернет, станаха маркетингов продукт, се говори в статия, публикувана в статия на “Фигаро”.
Докато скандалът с програмата PRISM САЩ, която дава достъп до личната информация нa всеки човек на планетата набира скорост, вестникът предлага да се погледне на проблема от друг ъгъл. Такива американски интернет гиганти като Facebook, Google, Amazon, Apple, Microsoft и други имат огромни бази данни за своите потребители. И използват тази информация за рекламни цели.
“Информацията стана суровинен продукт, практически неизчерпаем като нефт и газ”, – посочва във вестника експерт на компанията Roland Berger. Тази консултантска компания публикува доклад, в който се посочва, че обхватът на експлоатация на личните данни на потребителите тепърва започва да се развива.
Тя ще достигне своя пик през следващото десетилетие, когато се появат нови програми, позволяващи да се обработват огромно количество данни, за да предскажат покупателските тенденции на потребителите на интернет, или да се идентифицират техните интереси.
Само сега пазарът с използването на лични данни във Франция възлиза на 100 милиарда щатски долара! Именно такава печалба могат да получат фирмите, занимаващи се с интернет маркетинг. Освен това, достъпът до най-личната информация се оценява по-скъпо от информация за име, фамилия, възраст или адрес. Например, информация за пациенти с рак, се оценява три пъти по-скъпо отколкото на двойка, която чака раждане на дете, и 100 пъти по-скъпо, отколкото на хората, които ще си купуват кола!
Фирми, които продават лична информация на потребителите на интернет, имат и своя ценова листа.
Така например, страница с данните за 1000 купувачи на всякакъв вид стоки от леката промишленост (...)
Read more: http://30dumi.eu/2013/07/znaete-li-kolko-struvat-lichnite-vi-danni-v-internet/#ixzz2ZsISlieM